Pénzügyi és Számviteli Igazgatóság

A Pénzügyi és Számviteli Igazgatóság a Kancellária azon szervezeti egysége, amely az Adók és Kötelezettségek Osztályán keresztül ellátja a szállítói számlák utalásra történő előkészítésével, továbbá az átutalással, a bank betöltésével, valamint a kiadási tételek azonosításával kapcsolatos feladatokat. Felelős az adókapcsolatok viteléért, az adók szabályszerű elszámolásáért, bevallásáért és a befizetésekhez szükséges adatok határidőben történő biztosításáért. Ellátja továbbá az Egyetem készpénzforgalmával, az előlegek kiadásával, a házipénztár működtetésével, valamint a pályázati elszámolásokhoz szükséges bizonylatok, bizonylatmásolatok, igazolások, és más szükséges dokumentumok kiadásával, az eredeti bizonylatok visszavételével kapcsolatos feladatokat. Gondoskodik a Pénzügyi és Számviteli Igazgatóság hatáskörébe tartozóan az Egyetem pénzügyi kötelezettségei előzetes és végleges, valamint éven túli kötelezettségvállalásainak nyilvántartásáról, a tartalmi és formai ellenőrzést követő érvényesítéséről, utalványozásáról.

A Költségvetési és Kontrolling Osztályán keresztül folyamatosan működteti az Egyetem keretgazdálkodási rendszerét, naprakészen követi a keretek felhasználását, gondoskodik az elemi költségvetés elkészítéséről, továbbá végrehajtja a kapcsolódó adatszolgáltatásokat. Ellátja az intézményi költségvetés készítésével és összeállításával összefüggő feladatokat, továbbá az átfogó szervezeti egységekhez kapcsolódó általános működési költségekhez történő hozzájárulás teljesítésének figyelemmel kísérését, valamint elszámolást készít a tárgyévben ténylegesen beérkezett, a hozzájárulás alapját képező bevétel, valamint a Szenátus által jóváhagyott intézményi költségvetésben rögzített hozzájárulás figyelembevételével.

A Pénzügyi Műveletek Osztályán keresztül gondoskodik az Egyetem pénzügyi kötelezettségeinek pénzforgalmi teljesítésről, a bevételek feldolgozásáról, valamint a kapcsolódó pénzügyi analitikus nyilvántartások naprakész vezetéséről. Ellátja a nemzetközi utazásszervezéssel kapcsolatos szervezési, elszámolási, valamint a belföldi kiküldetésekkel összefüggő, belső szabályozó által előírt feladatokat.

A Számviteli- és Eszköznyilvántartási Osztályán keresztül végzi az államháztartási előírásoknak megfelelő számviteli rend szerinti, költségvetési és pénzügyi számvitel szerinti könyvelést, vezeti az immateriális javak, tárgyi eszközök és befektetett pénzügyi eszközök állományának nyilvántartását, továbbá az analitika és a főkönyv egyeztetésével, ellenőrzésével kapcsolatos feladatokat. Gondoskodik a költségvetés végrehajtásáról készülő éves beszámoló számszaki elkészítéséről, továbbá a feladatkörébe tartozó jogszabályok által meghatározott jelentések, statisztikai és egyéb adatszolgáltatások elkészítéséről. Mindemellett biztosítja az éves beszámoló analitikával és főkönyvi kivonattal történő alátámasztását, összefogja a leltározással kapcsolatos feladatokat, a leltárkészítési és leltározási jogszabályi előírásoknak megfelelően. Vezeti az Egyetem előirányzatainak nyilvántartását, könyveli az előirányzatokat, jóváhagyásra előkészíti az intézményi hatáskörű, valamint a fejezeti hatáskörű előirányzat-módosításokat, ellátja a bérfeladással kapcsolatos feladatokat.

A Személyi Juttatások Osztályán keresztül gondoskodik a feladatkörét érintő munkaügyi dokumentumok tekintetében a pénzügyi ellenjegyzésről a belső szabályozókban meghatározottak szerint, a távollétek nyilvántartásának kezeléséről, a személyi kifizetések terhére elrendelt levonások, letiltások érvényesítéséről és kezeléséről. Vezeti az Egyetemen az egyéb munkavégzésre irányuló jogviszonyban lévők nyilvántartását, kezeli azok szerződéseit, közreműködik az ehhez kapcsolódó kifizetések ügyintézésében, valamint működteti és karbantartja az Egyetem humán ügyviteli rendszerének feladatköréhez tartozó adatállományát. Elvégzi az Egyetem által foglalkoztatottakhoz kapcsolódó nem rendszeres juttatások és a határozott idejű illetményemeléssel összefüggő feladatokat, előkészíti a bérszámfejtést a Magyar Államkincstár számára, feladatai ellátása körében kapcsolatot tart a Magyar Államkincstárral. Gondoskodik a bérügyi adatok személyügyi nyilvántartó rendszerben történő rögzítéséről és a működéssel összefüggő, egyes irat- és dokumentumkezelési feladatok elvégzéséről. Lebonyolítja a munkáltatót terhelő feladatokat valamennyi adónem és járulék vonatkozásában, különösen az elszámolási, nyilvántartási, bevallási kötelezettség teljesítését illetően, ideértve a személyi jövedelemadóról és a járulékokról szóló jogszabályok szerint a munkáltatót terhelő valamennyi kötelezettséget.

 

Az igazgatóság az alábbi szervezeti egységekre tagozódik:

· Adók és Kötelezettségek Osztálya

· Költségvetési és Kontrolling Osztály

· Pénzügyi Műveletek Osztálya

· Számviteli és Eszköznyilvántartási Osztály

· Személyi Juttatások Osztály

 

Cím: BME "A" épület 1., 2., 4. és 5. emelet

 

igazgató:

Riczel Zsuzsanna

riczel.zsuzsanna@bme.hu

463-1714