2023. június 26.
A 2023. január 31-én megtartott Vezetői Fórumon elhangzott felvetések, és a januárban lezajlott vezetői egyeztetések alapján a Kancellária igazgatóságai kidolgozták az Operatív Fejlesztési Terv dokumentumot.
A terv szorosan kapcsolódik az egyetem stratégiai célkitűzéseihez, és több olyan változást irányoz elő, amelynek hatásait a Műegyetem munkatársai rövid időn belül érzékelhetik.
Az Operatív Fejlesztési Tervvel kapcsolatban Verseghi-Nagy Miklós kancellár már korábban hangsúlyozta, hogy egy nyitott, az egyetemi polgárokkal együttműködő és szolgáltató szemléletű Kancellária megszervezésén dolgozik a munkatársaival.
Az Operatív Fejlesztési Terv főbb célterületei:
- Folyamatfejlesztések, gyors beavatkozások
- Pénzügyi, beszerzési és pályázati folyamatok fejlesztése
- BME helyszín biztosítása saját rendezvényekhez
- Belső ügyfélelégedettség mérés
- Étkeztetés, menza, büfé szolgáltatások
- Energetika beruházások tervezése és lebonyolítása
- Nemzetközi hallgatók kiszolgálása
Több helyzetfeltáró beszélgetés is lezajlott az egyetemi szervezeti egységekkel. E beszélgetések alapján összeálltak problématérképek, az érintettek pedig kidolgozták a megoldási javaslatokat. E területre vonatkozóan a Kancellária elkészített egy Intézkedési Tervet, amelynek egyik sarkalatos pontja a szerződéskötések folyamatának gyorsítása és a hatékonyság növelése.
A törekvések hatása már most érezhető: gyorsabb és hatékonyabb szerződéskötési folyamatot eredményezett a Jogi Igazgatósággal kialakított közvetlen kapcsolat, illetve például a szerződéses partnerek csoportos adószámának okosnyomtatványon való rögzítése. Jelenleg kari szinten is zajlanak egyeztetések, amelyek eredményeként olyan további felvetések és javaslatok prognosztizálhatók, amik még tovább egyszerűsíthetik a folyamatokat, és sikeresebbé tehetik a Jogi Igazgatóság, valamint az egyetemi szervezeti egységek közötti együttműködést.
A szerződéskötés folyamatának egyszerűsítését, gyorsítását célozza egy további Kancellár által hozott intézkedés.
A pénzügyi ellenjegyzést megelőzően nem kötelező előzetes jogi véleményezést, valamint jogi szignót kérni a Kancellária Jogi Igazgatóságától az alábbi feltételek teljesülése esetén:
- intraneten közzétett, kizárólag bevételi típusú, a mintaszerződésektől eltérő tartalmú megállapodás tervezet,
- ügytípustól függetlenül a szerződéstervezet ellenértéke nem éri el a 2.000.000 Forint + Áfa összeget.
Az intézkedéssel kapcsolatos részletes szabályozást a Kancellária a 2023. június 20-án kelt Kancellári Tájékoztatóban küldte meg az átfogó szervezeti egységek részére.
A szerződéskötés folyamatának támogatására a Jogi Igazgatóság egy „kisokost” állított össze, amelyben összegyűjtötte azokat a fontos információkat, amelyek nélkülözhetetlenek:
- az egyetemi működéshez szükséges szerződések előkészítéséhez,
- a partnerrel és a Jogi Igazgatósággal lefolytatott egyeztetéshez,
és gyakorlati támaszt nyújtanak a megállapodásokban foglaltak végrehajtásához.
A szerződéskötési „kisokos”, avagy a gyakran ismételt kérdések (GYIK) gyűjteménye 2023. június 20-tól elérhető az Intraneten az alábbi elérhetőségek egyikén:
https://smartdoc.bme.hu/kulso_nyomtatvanyok/szerzodeskotesi_GYIK_0619.pdf
BME Kommunikációs Igazgatóság
bélyegkép: Pixabay